Provozní doba DS:

Provozní doba je od 6:30 do 17:00 hodin, v případě potřeby vyhovíme požadavkům o prodloužení od 6:00 do 18:00 hodin.

 

Denní program:

  • Denní program je dostatečně pružný s ohledem na individuální potřeby dětí a jejich různorodý věk.
  • Střídá se volná hra, řízená činnost a doba odpočinku.
  • Tím dítě zcela svobodně projevuje svou individualitu a osobnost a v neposlední řadě získává i první sociální zkušenost.
  • Naší snahou je, aby se děti ve skupině cítily jistě a bezpečně.
  • K tomu jim napomáhá i pravidelný režim.
  • Časy jsou orientační, neboť reagujeme na konkrétní individuální možnosti a potřeby dětí, tzn. v případě potřeby děti individuálně jedí a odpočívají.
  • Po předchozí domluvě lze dítě vyzvednout kdykoliv během dne.
  • Mimo uvedené hodiny je možný příchod a odchod po předchozí domluvě s učitelkou.
  • Při zpoždění nám dejte co nejdříve vědět na příslušné telefonní číslo konkrétní třídy.

 

Příchod a odchod:


6:30 – 8:30
    příchod dětí, volná hra, činnosti dle vlastního výběru, individuální přístup, průběžná svačinka dle individuálních potřeb dítěte, úklid  

                       hraček

8:30 – 11:00   zájmové a vzdělávací činnosti ve třídě a na zahradě  

11:00 – 12:00 hygiena, oběd, hygiena, ukládání k odpočinku

12:00 – 14:30 odpočinek s pohádkou, průběžná svačinka

14:30 – 17:00 odpolední zájmové a vzdělávací činnosti ve třídě a na zahradě, rozloučení s kamarády, odchod domů

 

Nabídka aktivit:

  • Naše nabídka aktivit pro děti je různorodá.
  • Snažíme se všestranně rozvíjet osobnost dítěte ve všech oblastech psychosociálního a fyzického vývoje.
  • K veškerým činnostem se snažíme děti co nejvíce motivovat, do ničeho je však nenutíme a respektujeme individuální tempo vývoje.
  • Rozvíjíme jejich samostatnost v sebeobsluze.
  • Dítě se učí žít v kolektivu a navzájem se respektovat.

 

Naší snahou je být rodičům partnerem při výchově a vzdělávání jejich dítěte. Spolupráci rodičů s pedagogy při výchovně-vzdělávacím procesu považujeme za klíčovou. Individuálně sledujeme potřeby jednotlivých rodin a snažíme se jim vyhovět.

U dětí mladších 3 let dáváme více prostoru na hraní, pohyb, hru s míčem, prstové hry apod.

 

Během dne se dále věnujeme činnostem zaměřeným na:

  • rozvoj hrubé i jemné motoriky (cvičení v prostoru, vyrábění z různých materiálů, práce s modelínou a přírodními materiály, apod.)
  • zdokonalování pohybu (překážkové dráhy, procházky do okolí, hry s míčem, cvičení)
  • rozvoj řeči (básničky, zpěv, tanec, rytmizace)
  • rozvoj smyslů pomocí her (cvičení zraku, sluchu, hmatu)
  • rozvoj rozumové oblasti (témata vybíráme s ohledem na věkové složení skupiny, s ohledem na roční období)